اهنگ بیکلام THE LAST OF US II
آهنگساز آهنگ The last of us
آهنگساز اصلی بازی THE LAST OF US II گوتاوو سانتائولایا(Gustavo Santaolalla)؛یک آهنگساز آرژانتینی برجسته است که به خاطر سبک منحصربه فرد و احساسی خود در موسیقی فیلم ها و بازی ها شناخته می شود.او پیش از ورود به دنیای بازی های ویدئویی؛در سینما موفقیت های بزرگی کسب کرده بود و دو جایزه اسکار برای موسیقی فیلم های (۲۰۰۵)Brokeback Mountain و (۲۰۰۶) Bable دریافت کرده است.
حس و حال آهنگ
آنچه موسیقی این بازی را متمایز میکند،استفاده از سکوت عا و تم های ساده است که نه تنها تنش و اضطراب را تقویت میکند،بلکه لحظت آرامش را نیز به شدت تاثیرگذار می سازد.قطعاتی مانند “Beyond Desolation” و “Unbound” ترکیبی از امید و ناامیدی هستند که کاملا با حال و هوای داستان الی و سفر او همخوانی دارد.
در کنار نقش عاطفی،موسیقی در این بازی نقشی محیطی و سینمایی نیز ایفا میکند.مثلا هنگام رویارویی با خطر یا دمن،نت های موسیقی به شکلی مینیمالیستی حس ترس و مرگ را تقویت میکنند.این موسیقی بیکلام مانند یک شخصیتدیگر در بازی عمل میکند که بی صدا،اما عمیقا تاثیر میگذارد.
نت های موسیقی
نت های موسیقی The last of us با ساختاری سادع،اما عمیق طراحی شده اند که به طور ویژه احساسات را منتقل می کنند.این نت ها اغلب بر پایه تکرار ملودی های کوتاه و آرام ساخته شده اند که حس تفکر و تنهایی را القا میکنند.
سانتائولایا از نت های بم در سازهایی مانند ویولنسل و گیتار باس استفاده کرده تا حس سنگینی و ناامیدی دنیای بازی را تقویت کند.سکوت های میان نت ها نیز بخشی از طراحی موسیقی هستند که فضایی خالی ایجاد میکنند و هر ملودی را تاثیرگارتر می سازد.
همچنین، در هارمونی های نامتعارف و گاهی ناهنجار،تنش و خطر به خوبی بازتاب اده شده است.این نت ها اغلب با سازهای زهی مانند گیتار آکوستیک و چارنگو همراه می شوند و با تغییرات دینامیکی ظریف،بین آرامش وآشفتگی تعادل ایجاد میکنند.
به طور کلی،نت های موسیقی بازی به گونه ای طراحی شده اند که نه تنها فضای احساسی و تاریک را تقویت کنند،بلکه به یک عنصر کلیدی برای روایت و انسجام کلی بازی تبدیل شده اند.