بررسی بازی ها

بررسی بازی Sekiro: Shadows Die Twice

بازی Sekiro: Shadows Die Twice یکی از شاهکارهای استودیوی FromSoftware و کارگردان افسانه‌ای هیدتاکا میازاکی است که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد. این اثر با ترکیب منحصر‌به‌فردی از مبارزات تاکتیکی، روایت عمیق، و فضایی الهام‌گرفته از دوره سنگوکو ژاپن، تجربه‌ای متفاوت از دیگر بازی‌های این استودیو ارائه می‌دهد.

داستان بازی

بازی روایتگر داستان سامورایی‌ای به نام اوکامی (گرگ یک‌دست) است که به‌عنوان محافظ یک وارث مقدس شناخته می‌شود. وظیفه او، حفاظت از این وارث و بازگرداندن او از دست دشمنانی است که قصد دارند از قدرت‌های جادویی او سوءاستفاده کنند. روایت بازی پر از پیچ‌وخم‌های احساسی، خیانت، و نبردهای حماسی است. همچنین، موضوعاتی چون وفاداری، انتقام، و بخشش، محور اصلی داستان را تشکیل می‌دهند.

گیم‌پلی و مکانیک‌ها

بازی با سیستم مبارزاتی متفاوت و خلاقانه‌اش شناخته می‌شود:

سیستم Posture و Deflection: برخلاف بازی‌های دیگر این استودیو که بیشتر به استقامت (Stamina) وابسته‌اند، Sekiro بر سیستم وضعیت (Posture) تمرکز دارد. بازیکنان باید با دفاع و حمله‌های به‌موقع، تعادل دشمن را بشکنند.

ابزار پروتز دست: دست مکانیکی اوکامی امکانات متنوعی مثل قلاب برای جابه‌جایی سریع، شعله‌افکن، و ستاره‌های شینوبی را فراهم می‌کند.

استفاده از مخفی‌کاری: بازیکنان می‌توانند با استفاده از تاکتیک‌های نینجاوار، دشمنان را مخفیانه از پای درآورند.

چالش و طراحی مراحل

یکی از ویژگی‌های برجسته Sekiro، درجه سختی بالای آن است که بازیکنان را به آزمایش مهارت‌ها و استراتژی‌های جدید وامی‌دارد. طراحی مراحل به گونه‌ای است که بازیکن به جستجو و کاوش تشویق می‌شود. محیط‌های متنوعی از جمله قلعه‌های مستحکم، جنگل‌های بامبو، و کوهستان‌های مه‌آلود در بازی وجود دارد که هر کدام حس خاصی از اکتشاف و ماجراجویی را القا می‌کنند.

باس‌فایت‌ها

یکی از نقاط قوت Sekiro، طراحی بی‌نظیر باس‌ها است. باس‌هایی مانند Genichiro Ashina، Lady Butterfly و البته Isshin, the Sword Saint، چالش‌برانگیز، حماسی و به‌یادماندنی هستند. این باس‌ها نیازمند یادگیری الگوهای حمله و استفاده از استراتژی مناسب برای شکست دادن هستند.

گرافیک و طراحی بصری

فضای بصری بازی با الهام از هنر ژاپنی، مناظر زیبا و افسانه‌ای خلق کرده است. از گل‌های شکوفه‌ی گیلاس تا معماری قلعه‌های تاریخی، هر جزئیات طراحی‌شده باعث ایجاد غوطه‌وری در جهان بازی می‌شود.

موسیقی و صداگذاری

موسیقی متن بازی، با استفاده از سازهای سنتی ژاپنی مانند شاکوهاچی و کوتو، حس و حال دوران فئودال ژاپن را به زیبایی منتقل می‌کند. صداگذاری شخصیت‌ها نیز با دقت بالا انجام شده و به باورپذیری بیشتر داستان کمک می‌کند.

جوایز و افتخارات

بازی Sekiro: Shadows Die Twice موفق شد جایزه بازی سال (Game of the Year) را در مراسم The Game Awards 2019 کسب کند و در زمینه‌های مختلفی همچون طراحی گیم‌پلی و موسیقی تحسین شود.

نمایش بیشتر
دکمه بازگشت به بالا